- Maak jij je druk als je met een medewerker in gesprek gaat?
- Vind je het lastig om je doel te bereiken?
- Heb je regelmatig een ontevreden gevoel na een gesprek?
- Ben je snel de draad van je verhaal kwijt?
Tijdens deze training gaan we lastige situaties waarin je kunt belanden bespreekbaar maken en gaan we op zoek naar mogelijke oplossingen. Communiceren kun je leren!
Onderwerpen
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Voorbereiding
- Waarnemen en interpreteren
- Feedback geven en ontvangen
- Vragen stellen
- Luisteren, samenvatten en doorvragen
- Non-verbaal communiceren
- Rol van gespreksleider
Leerdoelen
Na de training ben je in staat de basisvaardigheden van mondeling communiceren toe te passen.
Dit betekent dat je onder andere:
- een gesprek kunt voorbereiden, structureren en leiden.
- luister-, samenvatting- en doorvraagtechnieken kunt toepassen.
- feedback kunt geven en ontvangen.
Info
Maximale groepsgrootte: 12 personen
Duur: 2 dagen (Tussen de trainingsdagen zit een periode van 2 tot 3 weken.)